Min stackars rygg

Som ni förmodligen vet allesammens så har jag haft problem med ryggvärk en längre tid. Även att jag har haft som en svullnad i ryggslutet som jag undrat över.
Först tänkte jag det går över..Nej det gjorde det inte, så jag gick till doktorn. Hon tittatde på min rygg, sa att jag ver stel och otränad i ryggen.
När jag frågade om svulnaden sa hon i stortset att jag inbillade mig och att jag skulle sluta tänka på det.
jag fick tid för röntgen, de sa att  det var bra. Men om jag ville ha hjälp med att träna upp ryggen rätt så kunde jag gå till en sjukgymnast.
Nu i dag efter mkt om och men och väldigt mkt ont i ryggen så kom jag i allafall i väg till sjukgymnasten!
han inspekterar min rygg och konstaterar att svullnaden och smärtan beror på att en disk i ryggen ploppat ut! Den sitter inte där den ska! han knäcker och fixar så att den hamnar lite bättre, men jag kommer behöva fler besök + göra en speciel övning 3 gånger om dagen för att försöka fåtillbaka den i rätt läge igen.
När jag berättade om mitt doktor besök så ruskade han på huvudet och sa "Det är otroligt hur lite läkarna vet om rörelsemekanismen" Löneförhöjning till sjukgymnasterna säger jag bara!
Detta besök var mkt billigare! Speciellt om man räknar med röntgenbesöket med! Och detta gav väldigt mkt mer hjälp!!
 Inte konstigt att jag haft ont i ryggen!!


Så här tyvker jag om sjukgymnasten

Och så här om dr som undersöte min rygg i somras!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0