Selma

Jag tror att Selma, min mamma och pappas katt är den mest fotade personen i våran familj. Min syster är typ besatt av att ta kort utav Selma. Fast Selma är lite speciell för oss.

Det var så här.

När jag var liten typ 3 år, ville jag jätte gärna ha en katt. Men mina päron var lite skepptiska... Men så en dag när jag var ute och lekte så kom en katt fram och ville bli klappad, och jag ställde givetvis upp. Den fortsatte att komma och hänga utanför vårat hus, tillslut började vi att ge den mat. Den flyttade helt enkelt in till oss! Vi satte in annonser och försökte hitta ägaren men det gick inte. Förmodligen var det en sommar katt som någon lämnat. Så hon blev min katt och jag döppte henne till Mysan!

13 år senare fick Mysan cancer vi slutade ge henne preventiv medel för vi trodde inte hon kunde bli dräcktig. Fel av oss. För helt plöttsligt kom Selma Suprise till värden!
Problemet var att Mysan var mkt sjuk och dog när Selma bara var 5 v gammal! Inte bra. Men vi betstämde oss för att kämpa för Selma så vi matade henne var 3 timme dygnet runt!
Vi uppfostrade även henne. Så Selma är inte som andra katter om vi säger så!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0