Bacon och bakvägen

Har inte sovit ett smack i natt, kollade på klockan då var den halv fyra och jag hade inte fått en blund! Min förkyldning hade blivit ännu värre! Så det var inte annat än att jag fick ringa doktorn.
sjuksköterskan som jag pratade med blev väldigt orolig och trodde jag fått bacon sjukan! Så jag fick inte gå in vanliga vägen till vårdcentralen, utan jag fick order om att sitta i bilen så skulle de rínga mig kl 11.15 så skulle de ta in mig bakvägen.
Jag mådde inte bra, jag frös och var allmänt utråkad kl var nu 11.50...inte ett ljud från min eskort!
Jag ringde då in och de hade visst tappat bort mig på något sätt.. Kärringen jag då pratade med var grymt stressad över att jag inte hittade bakvägen! morr... hon ba mig skynda mig! Då blev jag sur och sa att hon minnsan inte skulle säga så till mig eftersom jag var sjuk och hade väntat i nästan en timme. Då fick hon dåligt sammvete och när hon gick sa hon hejdå och förlåt att du fick vänta kära lilla vän. Ja...hm
Men doktorn trodde inte jag hade bacon sjukan utan något virus, eller en kraftig förkylning. Hon sa att jag kanske kommer vara sjuk en vecka elle mer, men jag sattsar på att bli frisk tidigare! Sjukskrev mig i två dagar till att börja med. Jag mår inte så bra för tillfället men man måste ju vara optimistisk! Får jag feber måste jag till dr igen, då det kanske är bacon trottsallt. Men det hoppas jag verkligen inte!
Så det blir att kurera sig! tack och lov för tv 3 play!

 


Kommentarer
Postat av: L

Krya på dig!

2009-11-12 @ 23:51:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0