Min roll i kungadömmet!

Jag gick förbi förskolan som råkar vara min granne och även min gamla lågstadie skola. Då hörde jag att barnen lekte kungadömme!

Det tog mig tillbakan i tiden.

Året var 1992.

Caroline sprang ivrigt ut på skolgården för att delta i den nya leken, som gick ut på att alla hade en roll i kungadömet! Den rollen fick man se vara varje rast! Såklart vard e de kaxiga tuffa som stod för roll utdelningen! (C var ej en av dem)

Caroline står ivrigt och väntar! Hoppas på Drottning rollen! Eller kanske prinsessa! I värsta fall hovdam.

elaka Q stiger upp på en trappa: "Caroline din roll blir: Att vara Kungens personliga bärare! Du ska bära kungen vart han än vill!"

Carolines hjärta sjönk, kungensbärare! Vad ska detta betyda! Det var inte vad hon hoppats på!

Detta var inte något glidar jobb...Efter ett par slitsamma raster så hände det som fick droppen att rinna över och fick kungensbärare att desertera!

Caroline och konungen står längst ner på skolgården då klockan ringer som medelar att rasten är slut, vi har nu ca 2 min att ta oss till klassrummet. Kungen hoppar upp och skriker "BÄÄÄÄRRR" Men Caroline var utmattad och tappar kungen!
"Vad gör du dumma bärare lyft upp mig igen" "Glöm det jag lämnar kunga dömmet! Jag skapar härmed mitt eget kungadömme! Där JAG är kung! Jag är numera kung Häst!"

Caroline galopperar iväg över skolgården men vässentligt mindre tyngd på ryggen! Lektionen efter var passande nog egetarbete, så lektionen ängnade Caroline att skapa en krona! Hon fixade även en egen drottning!
Häst kungadömmet var skapat! Och våra domäner var kullen!

12 år senare.

"och vinnare av rosendrottningen 2004 är......Caroline Martell"
På löpsedeln dagen efter står det "Caroline Martell, öns nya drottning"  Kungadömmet häst har utökats från kullen till hela ön! Visserligen med ett lite upppiffat namn men dock!

Året efter ställer elaka Q upp i valet! Carolines regentperiod är slut! Hela kungadömmet står på¨skakiga ben! Ska Q återigen styra kungadömmet med sin elaka järnhand! Men icke! Hon förlorade! Och rikets säkerhet är återigen säkrat!

Caroline går därifrån med tanken "Right back at you bitch! "


Kommentarer
Postat av: Freddy

Så jäkla rätt =) bra gjort

2009-12-02 @ 18:32:50
Postat av: Lindie

Haha du är rolig du ;)

2009-12-02 @ 19:48:14
URL: http://sosofofie.blogg.se/
Postat av: C

lite rebellisk haha

2009-12-02 @ 20:21:25
Postat av: Cecilia

HAHA!!! du e underbar gumman, den där historian gjorde min dag:D hämnden är ljuv! Jag hör av mig snart så får vi hitta på något i vinter mörkret! massa kramar

2009-12-05 @ 13:27:40
URL: http://cessy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0