Mc-Donalds

En sak som verkligen irriterar mig är att, att jobba på Mc-Donalds räknas som ett riktigt skit jobb, att det typ är det absolut värsta man kan ha! Då är man verkligen kass och kan typ gräva ner sig själv i en grop. Man kan heller aldrig visa sig offentligt igen, efersom skammen är så stor. Skaffa barn kan man ju glömma, hallå barnen kommer bli mobbade!

NEJ, NEJ, FEL, FEL!!

Vi har det fakiskt kul för det mesta, 99% av mina kolegor är fantastiska och underbara männsikor och jag lär mig något nytt av dem varje dag. Det är en salig blandning av människor, olika bakgrunder,olika åldrar och personligheter! Visst det är ganska stressigt och slitigt ibland, och visst finns det dagar som jag tänker ta mig här ifrån! Men det är inget skit jobb!

Jag vill aldrig mer ha någon av dessa samtal ( C=jag och ?=den andra):

1. ?:Jobbar du ännu på Mcd, hu vad hemskt, när ska du ta tag i ditt liv?
C: Ja jag jobbar här. Vad gör du?
?: Jag är arbetslös.
C: okay....

2. ?: Caroline är det inte dags att du tar dag i ditt liv och tänker på din framtid!!
C: No coments

3.
?: Jag vill ha ett jobb! Jag tar vad som helst!!!
C: Mcd behöver personal, jag tror du skulle kunna passa!
?: Mcd, eh nej jag tror inte det!!
C: Hm..mutter, mutter...

Jag vill även säga att jag fått 3 st kanon bra ledarskaps utbilningar.

Jag har sett två saker på tv som gjort mig väligt grinig och det var väl lite det som är skulden till detta inlägg! Nu ska ni allt få höra!!

* Ja, jag jobbade som strippa förut, men jag slutade.. Det är ju ett ungdomsjobb, ett Mc-Jobb!!!
What!!!!!

* Ung tjej, förredetta barnskådis sitter på känd talkshow och gråter.
O: Varfrör började du i porrbranchen?
UT: Jag hade inget val! Jag fick inga vanliga roller!
O: Men varför inte ta ett vanligt jobb?
UT: Jag hade ingen utbildning så det var svårt att få jobb,och jag behövde pengar till hyran.
O: Men många ungdomar har ju extra jobb som inte kräver någon utbildning?
UT: Ja men vadå skulle jag ha förnedrats och jobba på Mcd!!! (Gråter lite mer)
OT: Tycker du att Mcd är mer förnedrande än att jobba som porrskådis??
UT. Nja, nej så här i efterhand..kanske inte...

I REST MY CASE!!!

Mitt jobb har för och nackdelar! Och nej oroa er inte jag börjar nog  plugga en dag, men vem vet  jag kanske köper stället. OCH `BLIR KVAR FÖR ALLTID!!!! Vem vet. Jag gör det som gör mig lycklig.

Kommentarer
Postat av: Karolina

bra skrivet hörrödu :)

2009-11-13 @ 18:44:15
URL: http://kaaarolina.blogg.se/
Postat av: C

Tack!!! kramar

2009-11-14 @ 00:42:46
Postat av: C

Tack!!! kramar

2009-11-14 @ 00:42:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0