training camp!

Från början var det meningen att Vaiper skulle visas på hingst premieringen i mars. För er som inte är så inne i häst värden så är det som en utställning för hingstar som avgör om de får användas till avel eller ej.
Så jag hade två månader på mig att få honom i bra form, vara mjuk i kroppen och dessutom kunna ställa upp sig och gå rätt inför domarna. Perfekt nemasproblemas det hinner jag!
 Men nej, nej  då ringer hans ägare för några dagar sen och medelar att hon inte anmält honom dit utan först vill visa hónom för en grupp som håller på och utbildar sig till domare..Okay.. NEJ inte okay! Han ska nu visas på Lördag!!
AAAAAHHHHH!!!!!! Två månaders planerat arbete ska nu hinnas på 4 dagar! Plus att jag jobbar alla dem dagarna! Shit...
 Det blir strikt diet och träning nu! Stackars älskling! Massage ska han också få! Och kalori snåla morötter!
 Jag tränade honom på själva uppvisnings momentet idag, som tur var är han lyhörd när jag ber honom om något, så det gick överaskande väldigt bra. Hoppas han är lika duktig på lördag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0