Elitloppet 2008

För ca en timme sedan avgjordes Trav-Sveriges största händelse! Solvallas internationella elitlopp för varmblodiga travare i sthlm!
Vinnare blev superfina franska Exploit Caf!

image15
Han van även helt överlägset sitt kval heat! Körd utav Jean Michel Bazire från Frankrike.
 Han van finalen på nytt Elitloppsrekord på 1.09.08!

Tränaren Fabrice Souloy tog en superdubbel som gav 3,5 miljoner kronor. Han tränar nämligen även tvåan 
Oiseau de Feux, som kördes av svensken Björn Goop!
Trea Enough Talk från U.S.A som faktiskt var vassast iväg från vingen!
Fyra blev Red Chili Pirat med Örjan Khilström från Sverige.
Femma Going Kronos med Lufti Kolgjini även dem ett svenskt ekippage!

Lite stil poäng måste jag ändå ge Going Kronos skötare som special designat en strass-förbygel åt sin ögonsten, snacka om att glittra i vårsolen, jätte läckert!

image14

Jag måste även säga att jag avundas mina föräldrar som var där och fick se allt detta på platts!!!! Jag fick nöja mig med tv'n!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0