Vaiper




image21
Jag ska snart ta min förkylda uppenbarelse ut till stallet och fixa med min lilla polle Vaiper. Han är en underbar liten russ híngst på åtta år. Jag har haft hand om honom i sex år nu, så vi känner varandra väldigt bra!
 Men han kräver mkt omvårdnad. Jag tävlar honom i ponny-trav, hans rek är 1,59,4. Alltså tar det honom i snitt 1,59,4 min att springa 1km. Men jag måste massera och stretcha honom som en galning för att han ska springa riktigt bra. Han fick nämligen en ryggskada som två åring då han var på hingst bete, och den gör att han lätt blir stel. Så idag ska vi ut och skritta.

Kommentarer
Postat av: olivia

haha, och vi var som fågelholkar:P

2008-06-03 @ 13:52:27
URL: http://dzk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0