Studenten!

image34


Studenten! Ja det är en dag som väcker allas kännslor! Jag tror ingen är helt oberörd av denna dag.

Glädje och firande! Föräldrar som är oerhört stålta och rörda, men även lite oroliga för vad livet nu har att erbjuda deras barn. När de nu lämnar skolans trygga miljö.
 Nostalgi från oss som redan upplevt den dagen. Ångest hos dem som inte är där d mest av allt skulle önska att de var idag. Ilska hos dem som störs av firandet. Nyfikenhet från barn som cyklar som galningar efter student vagnarna.

Jag såg en grupp människor i 70 års åldern som dukat upp fika och satt och tittade på alla student vagnar! Det var rolig att se tycker jag!

Jag tycker även att vi alla som klagar på att studenterna för oväsen ska sluta klaga, det är faktiskt bara en dag på hela året! Jag förstår att det kan vara jobbigt om man har barn eller hus djur men en endaste dag får man försöka bita ihop! Tro mig jag har arbetat i dunkandet hela dagen,  men som sagt en dag, en mycket kännslosam dag.

Grattis till alla som tagit studenten och lycka till i framtiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0