Min juldag

Juldagen jobbade jag 10-19.15. Så det blev raka spåret från mormor från jobbet. Vi började med paket öppning, men hos mormor har vi en lite annorlunda tradition.
Alla köper varsin gåva, den ska kosta runt 100 kr, plus två trisslotter. Sen numrerar vi paketen, o alla drar varsin lott och får därmed ett paket! Sen delar vi på vinnsten av allas trisslotter, vi blandar dem givetvis innan så man inte vet vilken lott som köpts av vem. I år fick jag en jätte söt tomte, som min syster köppt.

Sen åt jag mat, de andra hade redan ätit.
 Juldagen är ju en driktig utekväll, så syrran gjorde mig i ordning, jag satt utmattad i en stol och drack vin haha På hejjad av min kusin Anna.

Vid elva tiden drog, jag,Anna och Danne ner till julfesten på Wisbybstrand. Som tur var hade vi biljetter för det var fullt! Det var super mkt folk! Klerup var dj. Vi mötte upp bla Ida, Matte, Cissi, patrik och några av Dannes komisar där. Så vi hade en kul kväll!
Det var grymt svårt att få taxi, så vi käkade lite och lyckades tillslut få en taxi! kl 03.45 stöp jag isäng!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0